很久沒有發生什麼事可以讓我再想起《新娘不是我》..
它的劇情很芭樂..但是卻很對我的tone..


曾經也有人對我說過一樣的話..
如果到了XX歲時大家都還沒結婚的話..我們就在一起吧!!
當茱兒為了「贏回」舊愛而不擇手段時..
我為她掬一把淚..

當麥在婚前最後一次邀茱兒遊運河獨處時..
我看見兩人內心的掙扎..

I mean, you commit to this wedding and then it seems like there’s this momentum and then you forget you chose it. You and I didn’t in our relationships with other people, we didn’t use the word “love” a lot, did we? Kimmy says if you love someone, you say it. You say it right then out loud, otherwise the moment just..
“passes you by..”

正當茱兒和麥異口同聲地說:passes you by..
遊河船穿過了橋底..
茱兒望著麥..嘴角上的表白呼之欲出..
在船出了橋底之後..硬是把話吞了回去..
(還沒有勇氣說出口..)

茱兒和麥有定情曲..
麥邀茱兒跳最後一支舞..

“You say it right then out loud, otherwise the moment just passes you by..”
是呀..就這樣錯過了呀..



青春的約定..看來真是年少輕狂..
這支定情曲..在幫他安排喜宴音樂時..我默默獻給了他..為他祝福..
每當想起我曾深愛過的人..腦海裡總會浮出這首歌..
那就是我想對你說的話..

Tony Bennett – The Way You Look Tonight
Some day, when I'm awfully low,(當有一天,我感到沮喪)
when the world is cold,(當世界變的寒冷)
I will feel a glow just thinking of you,(只要想到你,我就能感受到溫暖的曙光)
and the way you look tonight.(還有今晚,你美麗的身影)

Yes, you're lovely, with your smile so warm,(是你,可愛的你,如此溫暖的微笑)
and your cheeks so soft,(柔軟的雙頰)
There is nothing for me but to love you,(我沒有其他的思緒,我只想好好愛你)
and the way you look tonight.(還有今晚,你美麗的身影)

With each word your tenderness grows,(你的話語,這樣的輕和溫柔)
tearin' my fear apart.(將我的恐懼,一一消除)
and that laugh, wrinkles your nose,(你的笑容,你鼻子上淺淺的皺紋)
touches my foolish heart.(都烙印在我的心靈深處)

Lovely, don't you ever change.(可愛的妳,永遠都不要改變)
Keep that breathless charm.(要保有你那令我驚豔的魅力)
Won't you please arrange it,(請你就這樣美麗下去)
'Cause I love you,(我真的深愛著你)
just the way you look tonight.(就是今晚,你美麗的身影)

Lovely, don't you ever change.(可愛的妳,永遠都不要改變)
Keep that breathless charm.(要保有你那令我驚豔的魅力)
Won't you please arrange it.(請你就這樣美麗下去)
'Cause I love you,(我真的深愛著你)
just the way you look tonight(就是今晚,你美麗的身影)

Mm…Just the way you look tonight(嗯…就是今晚,你美麗的身影)
arrow
arrow
    全站熱搜

    kohei1977 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()